Liselot Bouman nieuwe hoofdredacteur van Runner's World
Liselot Bouman is de nieuwe hoofdredacteur van Runner's World, meldt uitgever PXR Media van het hardloopmagazine. “Met haar jarenlange ervaring in de digitale wereld en haar passie voor hardlopen, gaat Liselot de redactionele koers van het merk verder versterken en vernieuwen”, aldus de uitgever.
“In haar nieuwe rol zal ze zich richten op het verder uitbouwen van de positie van Runner's World als de autoriteit voor hardlopers van alle niveaus.” Voor de stap naar hoofdredacteur was Bouman Digital Manager voor zowel Runner’s World, Men’s Health, Women’s Health als Bicycling. Daarnaast werden de laatste vier printedities van Runner’s World onder haar leiding uitgebracht.

Liselot Bouman
Met 27 jaar ervaring in de atletiek in de benen en een grote liefde voor de hardloopsport, heeft ze volgens de uitgever een solide basis van inhoudelijke kennis voor Runner’s World opgebouwd.
Liselot Bouman zegt dat het magazine “al dertig jaar lang hét merk voor liefhebbers van lopen. Ik vind het geweldig om daar leiding en richting aan te mogen geven. De populariteit van hardlopen in Nederland groeit enorm en ik kijk ernaar uit om met Runner's World ook verder te groeien. Door geweldige magazines te maken en digitaal de (nieuwe generatie) loopliefhebbers aan ons te binden, via de platformen waar zij actief zijn.”
Eén van de belangrijkste ontwikkelingen voor de komende periode is de lancering van de nieuwe website van Runner's World, dat sinds 1 oktober vorig jaar wordt uitgegeven door PXR Media. De nieuwe website zal gepaard gaan met een nieuwe domeinnaam, runners.nl. Algemeen directeur van PXR, Ernst Keyzer, kijkt uit naar de samenwerking: "Met Liselot aan het roer zijn we ervan overtuigd dat Runner's World nog relevanter wordt voor alle hardlopers. Haar digitale expertise en ruime ervaring met de hardloopwereld zullen het merk in print en digitaal naar een hoger niveau tillen.”
Dit jaar viert het magazine zijn dertigjarig jubileum in Nederland.