Nieuws

Sporttitels Hearst Netherlands naar PXR Media

PXR Media, onder meer bekend als uitgever van Voetbal International en Voetbalprimeur.nl, gaat vanaf 1 oktober vier sport- en lifestyle magazines van Hearst onder licentie uitgeven in Nederland.

Het gaat om de populaire titels n Men's Health, Women's Health, Bicycling en Runner's World. Met deze strategische samenwerking wil  PXR (voorheen Digital Enterprises) verder groeien in de sport- en lifestylemarkt.

De vier titels, volgens beide uitgevers marktleider binnen hun eigen segment, passen goed in het bestaande portfolio van PXR: sport, lifestyle, technologie en automotive. De overgenomen mediamerken richten zich op gezondheid, fitness, wielrennen en hardlopen.

Ernst Keyzer, ceo PXR Media

Ernst Keyzer, ceo van PXR, noemt de mediamerken ‘stuk voor stuk gerenommeerde titels die perfect passen bij onze missie om echte relaties met (sport)fans en community’s op te bouwen. We kijken ernaar uit om deze merken zowel in print als online naar een hoger niveau te tillen en de lezers te blijven inspireren’.

Met ingang van 1  oktober gaat PXR de printuitgaven van de verschillende titels publiceren. In de daaropvolgende maanden wordt stapsgewijs gewerkt aan een soepele overdracht van de online activiteiten. Met Voetbal International en VoetbalPrimeur is PXR sterk vertegenwoordigd in voetbalmedia. Bij het bedrijf zijn meerdere titels ondergebracht gericht op sport, lifestyle, technologie en automotive. PXR is gevestigd in Amsterdam en telt 150 medewerkers.